Циљ екскурзије је непосредно упознавање појава и односа у природној и друштвеној средини, упознавање културног, историјског и духовног наслеђа и привредних достигнућа.
Задаци: упознавање начина живота и рада људи појединих крајева; развијање позитивног односа према националним, културним, етичким и естетским вредностима, спортским потребама и навикама, позитивним социјалним односима; развијање интересовања за природу и изграђивање еколошких навика; схватање значаја здравља и здравих стилова живота, богаћење дечијих социјалних искустава и знања у условима интензивније интеракције и комуникације између ученика и наставника током заједничког живота и рада у природи о: властитим емоцијама и емоцијама других, неопходности путовања као потреба и права других, потреби групне сарадње, групне припадности, солидарности и одговорности према сопственом раду и понашању, неговање правилног односа према личној и имовини других.
Разред | Одредиште | Термин | Трајање |
---|---|---|---|
1. разред | Фрушка гора Сремска Каменица, Природњачки музеј Нови Сад, Дунавски парк, Сремски Карловци, манастир Крушедол |
мај-јун | 1 дан |
2. разред | Тршић Музеј, манастир Троноша |
мај-јун | 1 дан |
3. разред | Палић Палић - Стражилово манастир Крушедол |
мај-јун | 1 дан |
4. разред | Орашац |
мај-јун | 1 дан |
5. разред | Смедерево Смедеревска тврђава, Пожаревац, Виминацијум |
мај-јун | 1 дан |
6. разред | Ресавски округ Свилајнац - Природњачки музеј Деспотовац - Манастир Манасија, Музеј минијатура, Ресавска пећина и Лисински водопади |
мај-јун | 1 дан |
7. разред | Деспотовац Манастир Манасија, Раваница, Ресавска пећина, водопад Лисине |
мај-јун | 1 дан |
8. разред | Тара Мокра Гора, Шарганска осмица - Тара, Златибор, Бања Ковиљача |
април | 3 дана |